Pagina's

zondag 1 augustus 2010

Theetje drinken?

Wonende in een dorpje als dit ver weg van de grote steden ben ik sinds vorige zomer in aanraking gekomen met verse munt thee. Ik ging op bezoek bij mijn oude buuf die net verhuisd was naar de grote stad Utrecht ver weg van onze dorpjes. Altijd zo leuk om in een grote stad te zijn.... de mensen lijken anders, de geur is anders het lijkt wel of het leven in de grote stad anders is, vrijer - relaxter - gewoon anders.
Echter zou ik toch niet met haar willen ruilen, een piepklein appartementje in de binnenstad, zo breed als de Klippan bank van Ikea en zo scheef dat het bed aan een kant op houtjes!!!! Je leest het al... ben nooit een student op kamers geweest.....
Well, eenmaal op een terras langs een grachtje gesetteld om lekker bij te kletsen bestelt zij (oude buuf) "een verse munt thee" met Utrechts accent hahaha ow dacht ik dan doe mij dat ook maar een plaats van een burgerlijke cappuccino, dus ik met mijn boeren-accent "voor mij ook alstublieft".

En sinds dat moment........... zodra het even kan en ik naar de markt ga hier in de buurt koop ik altijd een bosje verse munt zodat ik het thuis ook kan maken. Hier kennen ze dat niet haha kijken ze je raar aan als je op een terrasje vraagt naar verse munt thee.... "nee mevrouw, we hebben wel een zakje met munt kruiden" Nah dat is dan toch net niet wat ik bedoel.......... doe dan maar een cappuccino!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten