Pagina's

woensdag 8 september 2010

Weer aan het werk!




Deze week weer begonnen met werken.... valt dat weer even zwaar! Vroeg op staan, weer even in de structuur komen! Dit schooljaar start ik in een ietwat andere functie want ik heb een lio-stagiaire (leraar-in-opleiding). 10 weken lang draait een collega mijn groep. We hebben geruild van functie en dus ben ik de komende 10 weken assistent in de keuken. Heerlijk, geen vaste klas, iedere 2 uur een ander groepje. En wat vooral heel erg belangrijk is: GEEN administratie, GEEN handelingsplannen, GEEN dagverslagjes bijhouden en weet ik wat nog meer allemaal. Gewoon doen waar ik voor geleerd heb: werken met de kids! Heerlijk is dat toch!
Bijkomend voordeel: als ze moeilijk doen zijn ze na 2 lesuurtjes wel weer vertrokken. Gelukkig vinden de meeste kids het wel leuk om in de keuken te werken (ipv nederlands of wiskunde) en doen ze erg goed hun best.
Dit schooljaar hebben we voor het eerst 2 autisten groepen erbij. Die heb ik gisteren gehad, leuk!!! Lekker enthousiast zijn deze kids! Ook weer even iets anders dan de zmokkers die bij voorbaat al roepen dat alles maar zeik en stront is! De auti's riepen na de les dat ze zich verheugden op volgende week "juf ik kan niet wachten tot de volgende les, ik krijg al kriebels als ik daar aan denk". Hoe leuk is dat om te horen hahaha!

Nog 2 daagjes en dan weer weekeinde!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten